Diagnoza funkcjonalna
Rozpoznanie przyczyn trudności
Diagnoza funkcjonalna
Diagnoza funkcjonalna pozwala na rozpoznanie jakie przyczyny leżą u źródeł zgłaszanego problemu dziecka. Na podstawie diagnozy możliwe jest szersze poznanie badanej problematyki, sformułowanie zaleceń i celów do pracy.
W diagnozie funkcjonalnej specjalista stara się uzwględniać szereg czynników, które wpływają na dziecko tj.:
Czynniki indywidualne
Związane z życiem psychicznym dziecka i obserwowanym zachowaniem.
Czynniki zdrowotne
Związane rozwojem dziecka od momentu poczęcia dziecka.
Czynniki środowiskowe
Związane z funkcjonowieaniem w rodzinne i grupie społecznej – przedszkolu, szkole.
Praca na zasobach
model biopsychospołeczny
Diagnoza funkcjonalna opiera się mocno na biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby. Model ten uwzględnia powiązania między układem nerwowym, odpornościowym, różnymi stylami zachowania, oraz procesami poznawczymi i czynnikami środowiskowymi, które mogą zwiększać ryzyko zachorowania czy zaburzenia.
Wieloaspektowość ujęcia biopsychospołecznego stanowi fundament diagnozy funkcjonalnej. Uwzględnia on bowiem kompleksowy proces rozpoznawania potencjału człowieka i barier w jego rozwoju. Dzięki temu możliwe jest wypracowanie optymalnego modelu wsparcia dziecka.
Wybierz najlepiej dla siebie
Wybierz dogodny termin i specjalistę
Możesz skorzystać z internetowego kalendarza i umówić się z dowolnym specjalistą on-line. Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz pytania zachęcamy do kontaktu telefonicznego.